eMarketing

Mára az elektronikus médiában való megjelenés egy igen komplex feladat. Nem csak arról van szó, hogy létrehozunk egy weboldalt és magára hagyjuk, hanem jelentős energiákat kell fordítanunk különféle területekre, persze csak akkor, ha komolyan gondoljuk a megjelenést.

Az alkalmazható eszközök fontossági sorrendje

Természetesen minden termékhez, termékcsoporthoz, szolgáltatáshoz tartozik egy prioritási sor, egy fontossági sorrend. Van amit kihagyhatunk, van amit nem.
Jelentős összegeket spórolhatunk meg, ha nem fizetünk rosszul működő stratégiákért.

Egész évben hirdet! … de valóban olcsón?

Sok esetben a cégek többsége a legkönnyebb utat választja, vagy kampányát igen rosszul teljesítő elemekkel rontja le. Olyan stratégiáért fizet, ami viszonylag olcsó és egész évre megoldani látszik a marketing problémáját. Ilyenek az egy éves linkcserés megjelenések. Fizessünk be mondjuk 10.000 Ft évente és megjelenhetünk egy olyan gyűjtőoldalon, aminek a látogatottsága igen magas (persze látogatottságot nem ígér). A kampány végén nem végeztet elemzést a cég, hiszen éves szinten valóban olcsónak tűnik a kampány, azonban a legtöbb esetben az ilyen hirdetésekből éves szinten igen kevés látogató érkezik, így egy látogató költsége 140-790 Ft között is mozoghat.

Nagyon fontos az elemzés

A tennivaló nyilvánvaló: vizsgáltassa meg szakértővel, hogy egy adott hirdetés kapcsán hányan érkeznek az oldalára

A fenti stratégia legfőbb buktatója az, hogy igen lassan, vagy soha nem derül ki, hogy hibás döntést hoztunk.

100x hatékonyabb módszerre legyintünk

Mit tennénk, ha kiderülne, hogy 10 nap alatt a fenti 10.000 Ft-ot minimum 100x hatékonyabban el lehet költeni – egy éves szerződés megkötésének pillanatában erre csak legyintünk.

Egy rosszul működő üzletnek
jót tesz a lassú halál?

Ha valakinek rosszul működő üzlete van, igen gyakran talán önigazolást keresve választ elhúzódó stratégiákat – ezzel lassú halálra ítélve cégét. Egy kérdésesen működő cég esetén is érdemes felgyorsítani a “forgalmat” – azért az igen erős jelzéssel bír, ha egy boltban óránként megfordulnak 100-an, de senki nem vásárol semmit. Tanulhatunk belőle és gyorsan korrigálhatjuk hibáinkat, hiszen nagyobb forgalom mellett jóval gyorsabban kiderülnek a hibák.

Egy bolt ahol óránként megfordulnak 100-an, de senki nem vesz semmit

A látogatók boltba áramlását esetleg elérhetjük, de azonnal értékeljük is, hogy mi történik.

  • A valós igényüknek megfelelően jöttek be?
    A zöldségeshez almát vásárolni, vagy iPad-ot vásárolni tértek be?
  • Becsapva érzik magukat valami miatt?
    Minőségi olasz ruhát hirdettünk és egy angol turkálóban találja magát?

Hibás kampányra nem is tudunk keveset költeni

A Google a számára kézenfekvő tévedéseket magas hirdetési költséggel “jutalmazza”. Ha egy hirdetés relevanciája alacsony, akkor annak megjelenési költsége magas lesz. – így önszabályozó módon ezen a területen a hibás kampányra nem is tudunk költeni.

Ha valami rossz, akkor annak oka van.

A tennivaló nyilvánvaló: vizsgáltassa meg szakértővel, hogy weboldalának tartalma, hirdetése, keresési kulcsszavai összhangban vannak-e szolgáltatásával. – ezt hívják keresőoptimalizálásnak (SEO = search engine optimization)

Szerző: Lakatos Csaba